gebruik de warmte van je hart voor zelfzorg, dé gouden tip

Hoe zorg jij voor jezelf?

De afgelopen tijd is me opgevallen dat het voor veel vrouwen moeilijk is om voor zichzelf te zorgen. Soms is dat in een vorm van te weinig jezelf verwennen of dingen te doen waar je blij van wordt. Andere keer is dat in de vorm van te weinig vrije tijd nemen voor alleen jou en verder niets. Even geen zorgtaken of iemand om je heen die iets van je wilt. Maar ook gaat het om het zorgen voor je emotionele kant. Hoe sta jij klaar voor jezelf als je het moeilijk hebt, als je ergens in geraakt bent of als je gewoonweg voelt dat een bepaalde sfeer niet fijn voor je is?

Helaas is de nu volwassen vrouw weinig opgevoed met ouders die wisten hoe ze met hun emoties om moesten gaan. Dus hoe kunnen wij weten hoe we dat moeten doen?  Of om überhaupt het gevoel te hebben dat onze emoties er mogen zijn. Dat het hebben van emoties heel natuurlijk is en een belangrijke signaalfactoor is om te weten hoe het met je gaat.

Het gebeurt geregeld dat ik vrouwen zie die vinden dat het niet goed met hunzelf gaat omdat ze een paar keer per week moeten huilen. Deze overtuiging dat het niet goed met je zou gaan omdat je je verdrietig of somber voelt, zorgt ervoor dat we onze emoties afwijzen en dus een groot deel van onze krachtbronnen negeren. En dat is eeuwig zonde. Juist op de momenten dat we onszelf het hardst nodig hebben, is het belangrijk er te zijn. Maar ja hoe? 

Ik kwam in aanraking met thetahealing bij Annemiek Coenen en zij gaf mij deze oefening mee. Ik stond versteld van de werking van een oefening die ongeveer 3minuten duurt. Vandaar dat ik hem met jullie wil delen.

Voor ons hart; die ook  behoefte aan jouw aandacht, jouw liefde, jouw geruststelling nodig heeft. Ze heeft behoefte aan een behandeling zoals je aan een vriendin zou geven. luister naar haar en geniet ervan.  

 

HART MEDITATIE: VOLGENS TIBETAANSE MONNIKEN EN INDIANEN:

Breng je linker hand naar je hart, ga met je aandacht naar je hart.

(Misschien voel je warmte, misschien denk je er alleen maar aan, alles is goed)

Maak je ademhaling langzamer:  3 ademhalingen in door de neus , 3 ademhalingen uit door de mond.

Ga met je aandacht weer terug naar je hart.

1 Bedank je hart voor alles wat je tot nu toe door haar mocht ervaren.

Zij staat altijd klaar voor jou en misschien is dit de eerste keer dat jij haar aandacht geeft. Hoe meer aandacht jij haar geeft hoe meer warmte jij voor jezelf zult voelen. Weet dat er 40.000 cellen zijn ontdekt in het hart die werken als het brein. Pas vanuit deze warmte kun je dus weer rust en passie ervaren.

2. Heb Compassie met jezelf.

Zeg tegen jezelf met je hand op je hart:  het is NU  allemaal goed, IK BEN GOED. NU is er niets aan de hand, er is NU ALL-EEN maar rust

3. Waardering geven aan jezelf

Geef waarde aan jezelf en zeg tegen jezelf: Wouw, ik heb het tot nu toe toch allemaal maar gedaan.

Geef jezelf een schouderklopje, je verdient het.

4. Zorgzaamheid

Bedank jezelf voor deze zorgzaamheid die je nu aan jezelf geeft in plaats van aan een ander.

Bedank jezelf dat je dit NU voor jezelf doet en je daarmee op de eerste plaats zet.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf

Door deze oefening te doen in de morgen en voor het naar bed gaan word je rustiger

Je kunt altijd als je met iemand praat met aandacht naar je hart gaan, dit zorgt ervoor dat niet alle prikkels binnen komen.

SUCCES

 

Wil jij meer weten over hoe je voor jezelf kan zorgen en destructieve patronen kunt doorbreken. Doe dan mee met de training ” Doorbreek je afweer”, start maandag 20 mei.

Doe mee aan de  discussie

Geef een reactie

X
X