Heel de Tijd houdt ook erg van koken .

In Kooktijd gaat het vooral om lekker, gezond en eerlijk eten. Ik geniet ervan om een tafel mooi aan te kleden, boodschappen te doen, gerechten te verzinnen en uit te proberen, het kokkerellen en uiteindelijk het te presenteren.

Ik vind het belangrijk dat mensen genieten van eten, zich voeden met gezonde producten, dat we goed met dieren en ons voedsel omgaan en het liefst niet verspillen. Ik houd niet van moeten, dus ook in voeding vind ik dat we niet moeten doorschieten in over- gezond en bijna een angst creëren om nog een bruine boterham met kaas te eten. Noem het bewust eten. Bewust voor de omgeving en bewust waar je jouw lijf mee voedt.

Daarnaast vind ik het leuk mensen te inspireren met nieuwe recepten en dat mijn afgeronde Hotelschool toch nog van pas komt.

 

 

Kooktijd:

  • haalt (het grotendeel) van de producten uit de buurt, bij de lokale boer, zodat ik weet waar het eten vandaag komt en ik er een eerlijke prijs voor betaal.
  • kookt hoofdzakelijk met seizoensgebonden producten.
  • kookt zonder geraffineerde suikers.
  • legt de nadruk op groenten.
  • gebruikt verschillende soorten graan (tarwe, spelt, rogge, volkorenrijst, boekweit, parelgort) om variatie in eetpatroon te brengen en omdat het gewoon lekker is.
  • gebruikt vlees en vis in geringe mate, zodat ik niet mee doe aan de gekte van de overproductie van vlees en de onvriendelijke manier van omgang met dieren.
  • kan rekening houden met glutenvrij, lactosevrij en vegetarisch eten.
  • neemt meeneem- doosjes mee voor het overgebleven voedsel. Don’t waist the food, dus neem het lekker mee naar huis, wie weet kan je gezin er ook van genieten.

Kooktijd laat zich inspireren door bijvoorbeeld de keukens van Jamie Oliver, Amber Alberda, Yvette van Boven, Chickslovefood, Ottolenghi, Allerhande en Donna Hay.

Kooktijd verzorgt lunches voor kleine groepen (van 6 tot max 30 personen). Dit kan voor een groep vriendinnen zijn, collega’s, familie, vrienden.  Neem gerust contact met mij op voor de mogelijkheden.

Voor recepten volg mij op Instagram of zie mijn blog.

 

Voorbeeld lunch:

  • pompoensoep met kokos en appel
  • bieten geitenkaas quiche
  • verschillende salades
  • pitabroodje met mini biefburger, truffelmayonaise, parmezaanse kaas en rucola